Aktualności

Stronicowanie

  • Porządek obrad Zebrania Przedstawicieli Banku Spółdzielczego w Kolnie

    2022.06.08

    Zarząd Banku Spółdzielczego w Kolnie zawiadamia, że w dniu 24 czerwca 2022 r. o godz. 10:00 w Kolnie, w lokalu - sala konferencyjna Banku przy ul. Kolejowej 2 - odbędzie się Zebranie Przedstawicieli Banku Spółdzielczego w Kolnie.

  • Bank Spółdzielczy w Kolnie nagrodzony przez Związek Banków Polskich

    2022.06.07

    W XXV edycji Krajowego Rankingu „Wyróżniające się Banki Spółdzielcze”, Bank Spółdzielczy w Kolnie otrzymał nagrodę w kategorii „Bank Progresywny”. Zaszczytne wyróżnienie wręczał Prezes Związku Banków Polskich, Pan Krzysztof Pietraszkiewicz. Z jego rąk nagrodę na wieczornej Gali Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej odebrał Prezes Banku Spółdzielczego w Kolnie, Pan Krzysztof Kajko. Podkreślenia godny jest fakt, że wyróżnienie otrzymały tylko dwa banki spółdzielcze.

  • Bank Spółdzielczy w Kolnie przekazał 10 000 zł darowizny na pomoc Ukrainie.

    2022.03.11
  • Pomoc dla Ukrainy

    2022.03.04
  • JAK DBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO SWOICH PIENIĘDZY?

    2022.02.25

    Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.

    • NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł. 
    • Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł. 
    • Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy). 
    • Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach. 
    • Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa. 
    • Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.

    PAMIĘTAJ:

    • Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.
    • Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.
    • Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz w bankowości elektronicznej.
    • Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.
    • Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.
    • Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://... a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność adresu URL pod kątem literówek i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka.
    • Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.
    • Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.
    • Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.
    • Śledź informacje oraz komunikaty publikowane na stronie Banku oraz przesyłane na Twoją skrzynką w systemie bankowości elektronicznej.


    Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń do Naszego Banku.

    PAMIĘTAJ w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj panice. Taki jest właśnie cel cyberprzestępców – wywołanie paniki, strachu i chaosu. Nie wspieraj ich w tym. Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych. Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy”.

  • Uwaga – Fałszywe połączenia telefoniczne przestępców

    2022.01.25

    Oszuści podszywają się pod pracowników banków

    Oszuści podszywają się pod pracowników Banku Spółdzielczego, Zrzeszenia BPS, firm informatycznych i Policji.

    W trosce o bezpieczeństwo Twoich środków i transakcji finansowych informujemy, że ani my, ani Bank Zrzeszający BPS, ani żadna firma informatyczna współpracująca z nami:

    • NIE kontaktuje się telefonicznie z klientami z prośbą o przekazanie danych logowania do bankowości elektronicznej oraz danych kart płatniczych (nr karty i nr CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. skanu dokumentu tożsamości, numeru PESEL/NIP, czy też danych potrzebnych do rejestracji na szczepienie),
    • NIE kontaktuje się telefonicznie z klientami z prośbą o instalację dodatkowych aplikacji ze sklepów Google Play/AppStore (np. AnyDesk Remote Control, TeamViewer do zdalnej pomocy, TeamViewer QuickSupport),
    • NIE wysyła wiadomości SMS, w których znajdują się linki do podejrzanych stron,
    • NIE wysyła wiadomości e-mail z linkiem do pobrania oprogramowania (Anydesk/TeamViewer) lub z informacją o wyłączeniu dostępu do konta i zastrzeżeniu karty.

     

    ZACHOWAJ szczególną uwagę, nie ulegaj presji czasu, nie daj się zwieść fałszywym pracownikom.
    PAMIĘTAJ, od Twojej czujności zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!

     

    Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i niezwłocznie poinformuj Bank dzwoniąc pod numer 86 278 25 62.

    W ostatnich miesiącach częstym sposobem dokonywania przestępstw na szkodę klientów banków jest wykorzystanie telefonicznego połączenia głosowego z osobą, która jest przekonywana, że rozmawia z pracownikiem banku lub inną osobą godną zaufania (np. policjantem).

    Jest to rodzaj phishingu, nazywany vishingiem. Nazwa jest połączeniem słów „voice phishing”, czyli phishing głosowy. Celem jest pozyskanie poufnych informacji lub nakłonienie ofiary do wykonania określonych czynności (np. zainstalowania aplikacji dającej przestępcom zdalny dostęp do komputera ofiary).

    Przestępcy bardzo dobrze potrafią posługiwać się technikami manipulacji. Ponadto w celu uwiarygodnienia kontaktu, potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę zaufanej instytucji (np. banku).

  • Bank Spółdzielczy w Kolnie po raz kolejny wyróżniony tytułem: ”Najlepszy Bank Spółdzielczy”

    2021.12.08

    Podczas Zgromadzenia Prezesów banków spółdzielczych zrzeszonych z Bankiem BPS S.A. w Warszawie, które odbyło się w dniu 16 Listopada 2021 roku, Bank Spółdzielczy w Kolnie otrzymał wyróżnienie „Najlepszy Bank Spółdzielczy zrzeszony z Bankiem Polskiej Spółdzielczości”.

    Laureaci wyłonieni zostali w oparciu o zweryfikowane przez Kluczowych Biegłych Rewidentów dane sprawozdawcze oraz dynamikę rachunku wyników. Przy ocenie uwzględniono również opinię organów nadzorczych jakimi są Komisja Nadzoru Finansowego oraz Spółdzielnia Systemu Ochrony Zrzeszenia BPS. Grupa BPS, której członkiem jest Bank Spółdzielczy w Kolnie, zrzesza obecnie 321 banków spółdzielczych z terenu całej Polski.

    Bank Spółdzielczy w Kolnie znalazł się wśród czołowej dziesiątki banków Grupy BPS. Pomimo tego, iż swoją strategię działania opiera tylko i wyłącznie na środowisku lokalnym powiatu kolneńskiego z wyłączeniem miasta i gminy Stawiski, gdzie swoją działalność prowadzi inny bank spółdzielczy Grupy BPS, Bank Spółdzielczy w Kolnie dochowuje zasady niekonkurowania z bankami spółdzielczymi tej samej Grupy.

  • Srebrny Krzyż Zasługi dla prezesa Banku Spółdzielczego w Kolnie

    2021.10.01

    Wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski odznaczył w piątek (4.06) Krzysztofa Kajko Srebrnym Krzyżem Zasługi nadanym postanowieniem Prezydenta RP za zasługi w działalności na rzecz społeczności lokalnej. Do uroczystego wręczenia odznaczenia doszło w Urzędzie Miasta Kolno w obecności burmistrza Andrzeja Dudy.

    Krzysztof Kajko jest długoletnim pracownikiem Banku Spółdzielczego w Kolnie. Od 1993 roku pełni w nim funkcję prezesa Zarządu. Łączy to z bardzo szeroko zakrojoną działalnością społeczną na terenie miasta i powiatu kolneńskiego. Jest inicjatorem, współorganizatorem i sponsorem takich wydarzeń, jak warsztaty etnograficzne, muzyczne, lokalne festiwale muzyczne i teatralne, konkursy recytatorskie, integracyjne imprezy rodzinne, biegi przełajowe, zawody kawaleryjskie, rodzinne wędkowanie, turnieje tenisa stołowego oraz piłki nożnej, ręcznej i siatkowej. Na szczególne podkreślenie zasługują jego inicjatywy związane z obchodami walk wrześniowych i Powstania Styczniowego, a także rocznic odzyskania przez Polskę niepodległości.

    Ponadto podczas licznych spotkań z młodzieżą na terenie szkół propaguje ideę przedsiębiorczości, patriotyzmu gospodarczego i nawyków oszczędzania, czego efektem jest dobrze rozwinięta sieć SKO (Szkolne Kasy Oszczędności) w szkołach podstawowych i średnich powiatu kolneńskiego. Uczestniczy również jako wykładowca w zajęciach Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Aktywnie dba o kultywowanie tradycji lokalnych jako akordeonista i wokalista w zespole ludowym "Czerwieniacy". Jest członkiem OSP oraz Rady Fundacji "Kraina Mlekiem Płynąca", która działa m.in. na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.

     

    źródło: www.gov.pl

  • Oszuści podszywają się pod pracowników Banku Spółdzielczego, Zrzeszenia BPS i firm informatycznych

    2021.09.23

    W trosce o bezpieczeństwo Twoich środków i transakcji finansowych informujemy, że ani my, ani Bank Zrzeszający BPS, ani żadna firma informatyczna współpracująca z nami:

     

    • NIE kontaktuje się telefonicznie z klientami z prośbą o przekazanie danych logowania do bankowości elektronicznej oraz danych kart płatniczych (nr karty i nr CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. skanu dokumentu tożsamości, numeru PESEL/NIP, czy też danych potrzebnych do rejestracji na szczepienie),
    • NIE kontaktuje się telefonicznie z klientami z prośbą o instalację dodatkowych aplikacji ze sklepów Google Play/AppStore (np. AnyDesk Remote Control, TeamViewer do zdalnej pomocy, TeamViewer QuickSupport),
    • NIE wysyła wiadomości SMS, w których znajdują się linki do podejrzanych stron,
    • NIE wysyła wiadomości e-mail z linkiem do pobrania oprogramowania (Anydesk/TeamViewer) lub z informacją o wyłączeniu dostępu do konta i zastrzeżeniu karty.

     

    ZACHOWAJ szczególną uwagę, nie ulegaj presji czasu, nie daj się zwieść fałszywym pracownikom.
    PAMIĘTAJ, od Twojej czujności zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!

     

    Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i niezwłocznie poinformuj Bank dzwoniąc pod numer 86 278 25 62.

  • BLIK w Banku Spółdzielczym w Kolnie

    2021.07.04

Stronicowanie

polityka prywatności powered by netadmin 7.12