47521
WPŁATOMAT

Aktualności

Stronicowanie

  • Bank Spółdzielczy w Kolnie po raz kolejny wyróżniony tytułem: ”Najlepszy Bank Spółdzielczy”

    2021.12.08

    Podczas Zgromadzenia Prezesów banków spółdzielczych zrzeszonych z Bankiem BPS S.A. w Warszawie, które odbyło się w dniu 16 Listopada 2021 roku, Bank Spółdzielczy w Kolnie otrzymał wyróżnienie „Najlepszy Bank Spółdzielczy zrzeszony z Bankiem Polskiej Spółdzielczości”.

    Laureaci wyłonieni zostali w oparciu o zweryfikowane przez Kluczowych Biegłych Rewidentów dane sprawozdawcze oraz dynamikę rachunku wyników. Przy ocenie uwzględniono również opinię organów nadzorczych jakimi są Komisja Nadzoru Finansowego oraz Spółdzielnia Systemu Ochrony Zrzeszenia BPS. Grupa BPS, której członkiem jest Bank Spółdzielczy w Kolnie, zrzesza obecnie 321 banków spółdzielczych z terenu całej Polski.

    Bank Spółdzielczy w Kolnie znalazł się wśród czołowej dziesiątki banków Grupy BPS. Pomimo tego, iż swoją strategię działania opiera tylko i wyłącznie na środowisku lokalnym powiatu kolneńskiego z wyłączeniem miasta i gminy Stawiski, gdzie swoją działalność prowadzi inny bank spółdzielczy Grupy BPS, Bank Spółdzielczy w Kolnie dochowuje zasady niekonkurowania z bankami spółdzielczymi tej samej Grupy.

  • Srebrny Krzyż Zasługi dla prezesa Banku Spółdzielczego w Kolnie

    2021.10.01

    Wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski odznaczył w piątek (4.06) Krzysztofa Kajko Srebrnym Krzyżem Zasługi nadanym postanowieniem Prezydenta RP za zasługi w działalności na rzecz społeczności lokalnej. Do uroczystego wręczenia odznaczenia doszło w Urzędzie Miasta Kolno w obecności burmistrza Andrzeja Dudy.

    Krzysztof Kajko jest długoletnim pracownikiem Banku Spółdzielczego w Kolnie. Od 1993 roku pełni w nim funkcję prezesa Zarządu. Łączy to z bardzo szeroko zakrojoną działalnością społeczną na terenie miasta i powiatu kolneńskiego. Jest inicjatorem, współorganizatorem i sponsorem takich wydarzeń, jak warsztaty etnograficzne, muzyczne, lokalne festiwale muzyczne i teatralne, konkursy recytatorskie, integracyjne imprezy rodzinne, biegi przełajowe, zawody kawaleryjskie, rodzinne wędkowanie, turnieje tenisa stołowego oraz piłki nożnej, ręcznej i siatkowej. Na szczególne podkreślenie zasługują jego inicjatywy związane z obchodami walk wrześniowych i Powstania Styczniowego, a także rocznic odzyskania przez Polskę niepodległości.

    Ponadto podczas licznych spotkań z młodzieżą na terenie szkół propaguje ideę przedsiębiorczości, patriotyzmu gospodarczego i nawyków oszczędzania, czego efektem jest dobrze rozwinięta sieć SKO (Szkolne Kasy Oszczędności) w szkołach podstawowych i średnich powiatu kolneńskiego. Uczestniczy również jako wykładowca w zajęciach Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Aktywnie dba o kultywowanie tradycji lokalnych jako akordeonista i wokalista w zespole ludowym "Czerwieniacy". Jest członkiem OSP oraz Rady Fundacji "Kraina Mlekiem Płynąca", która działa m.in. na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.

     

    źródło: www.gov.pl

  • Oszuści podszywają się pod pracowników Banku Spółdzielczego, Zrzeszenia BPS i firm informatycznych

    2021.09.23

    W trosce o bezpieczeństwo Twoich środków i transakcji finansowych informujemy, że ani my, ani Bank Zrzeszający BPS, ani żadna firma informatyczna współpracująca z nami:

     

    • NIE kontaktuje się telefonicznie z klientami z prośbą o przekazanie danych logowania do bankowości elektronicznej oraz danych kart płatniczych (nr karty i nr CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. skanu dokumentu tożsamości, numeru PESEL/NIP, czy też danych potrzebnych do rejestracji na szczepienie),
    • NIE kontaktuje się telefonicznie z klientami z prośbą o instalację dodatkowych aplikacji ze sklepów Google Play/AppStore (np. AnyDesk Remote Control, TeamViewer do zdalnej pomocy, TeamViewer QuickSupport),
    • NIE wysyła wiadomości SMS, w których znajdują się linki do podejrzanych stron,
    • NIE wysyła wiadomości e-mail z linkiem do pobrania oprogramowania (Anydesk/TeamViewer) lub z informacją o wyłączeniu dostępu do konta i zastrzeżeniu karty.

     

    ZACHOWAJ szczególną uwagę, nie ulegaj presji czasu, nie daj się zwieść fałszywym pracownikom.
    PAMIĘTAJ, od Twojej czujności zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!

     

    Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i niezwłocznie poinformuj Bank dzwoniąc pod numer 86 278 25 62.

  • BLIK w Banku Spółdzielczym w Kolnie

    2021.07.04
  • Pojemnik do zbierania plastikowych nakrętek

    2021.05.10

    Pojemnik do zbierania plastikowych nakrętek ufundowany przez firmę Inter-Tech z Zambrowa stanął przed siedzibą Banku Spółdzielczego w Kolnie.

    W symbolicznym przekazaniu uczestniczył Prezes naszego banku Krzysztof Kajko, Marcin Piotr Sekściński - Wicewojewoda Podlaski, Anna i Piotr Jankowscy - właściciele firmy Inter-Tech, Andrzej Szymański – Prezes Stowarzyszenia Kawaleryjskiego im. Podlaskiej Brygady Kawalerii w Kolnie.

    Zebrane nakrętki będą służyć pomocą potrzebującym dzieciom z terenu powiatu kolneńskiego. .

  • Proces umorzeń subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0.

    2021.04.28

    Po 29 kwietnia 2021 r. rozpoczyna się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0. dla mikro, małych i średnich firm. Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy.

    Warto pamiętać, że firmy, których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD, które skorzystały z Tarczy Finansowej PFR 2.0, będą mogły po spełnieniu warunków formalnych skorzystać z 100 proc. umorzenia subwencji.

    Cały proces umorzenia subwencji odbywać się będzie wyłącznie w bankowości elektronicznej firmy, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in.:

    • zapoznać się z kwotą umorzenia zaproponowaną przez PFR,
    • wypełnić, podpisać i wysłać do PFR formularz z wnioskiem o umorzenie,
    • pobrać decyzję PFR oraz harmonogram spłat PFR w zakresie nieumorzonej kwoty subwencji,
    • na bieżąco śledzić postęp spłat rat nieumorzonej kwoty subwencji.

    Szczegóły na temat umorzeń dostępne są w zaktualizowanym Regulaminie PFR Tarczy Finansowej PFR 1.0 obowiązującym od 28 kwietnia 2021 r.

  • Zarząd Banku Spółdzielczego w Kolnie zwołuje Zebrania Grup Członkowskich

    2021.04.02

    W związku z pandemią koronawirusa i zakazie organizowania zgromadzeń Zarząd Banku zwołuje Zebranie Grupy Członkowskiej w trybie  zdalnym przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, obejmujących wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której można zgłaszać wnioski i wypowiadać się w toku posiedzenia przebywając w miejscu innym niż miejsce posiedzenia na zasadzie telekonferencji.

  • Wnioski o wypłatę świadczenia 500 plus dostępne w Internet Bankingu od 1 lutego 2021

    2021.01.29

    Szanowni Państwo,

    uprzejmie informujemy, że nowe wnioski o wypłatę świadczenia 500 plus będą dostępne w Internet Bankingu od 1 lutego 2021.

    Przypominamy, że zmianie ulegają zasady składania wniosków. Do tej pory rodzice dzieci, którzy już pobierali świadczenie 500 plus nie musieli składać wniosków na kolejny okres świadczeniowy, ponieważ raz złożony wniosek był automatycznie odnawiany. Nowe przepisy wskazują, że prawo do pobierania świadczenia 500 plus w 2021 roku jest ustalane na czas od 1 czerwca 2021 do 1 maja 2022 roku. Oznacza to, że aby otrzymać świadczenie w nowym okresie świadczeniowym trzeba złożyć nowy wniosek. W związku z tym, w przypadku kiedy wniosek składany jest drogą elektroniczną, dostępne są do wyboru dwa okresy świadczeniowe:

    • od 1 lipca 2019 r. do 31 maja 2021 r. (obecnie trwający okres świadczeniowy)
    • od 1 czerwca 2021 do 31 maja 2022 r. (nowy okres świadczeniowy)

    Termin wypłaty świadczeń 500 plus w roku 2021 zależy od tego, kiedy złożony zostanie wniosek:

    • Jeśli wniosek zostanie złożony do 30 kwietnia, wypłata świadczenia nastąpi do 30 czerwca;
    • Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 31 maja spowoduje, wypłata świadczenia nastąpi do 31 lipca;
    • Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 30 czerwca, wypłata świadczenia nastąpi do 31 sierpnia;
    • Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 31 lipca, wypłata świadczenia nastąpi do 30 września


    Wnioski złożone do 30 czerwca zapewnią ciągłość otrzymywania świadczenia. Osoby, które złożą wnioski w terminie do 30 czerwca, otrzymają wyrównanie za okres od maja 2021 r. (koniec obecnego okresu świadczeniowego). Natomiast osoby, którzy wyślą wniosek od 1 lipca, nie dostaną wyrównania za maj.

  • Tarcza Finansowa PFR 2.0

    2021.01.14

    Jeżeli prowadzisz mikro, małą lub średnią firmę to możesz złożyć wniosek o bezzwrotną subwencję w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0 w systemie bankowości elektronicznej naszego Banku. To kolejny, po Tarczy Finansowej 1.0., Program wdrażany przez Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest wsparcie firm będących w trudnej sytuacji finansowej w związku z epidemią koronawirusa. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza .

    Wnioski można składać od 15 stycznia do 28 lutego 2021 r. za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej naszego Banku.

    W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT za bazowy miesiąc, od którego wyliczane będą straty w składanym wniosku. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.

  • KOMUNIKAT

    2020.11.30

    Uprzejmie przypominamy, że Przedsiębiorcy, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju zobowiązani są do przedstawienia w terminie do 31 grudnia 2020 r., w celu weryfikacji przez Bank, dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy.

    W przypadku, gdy Umowa została podpisana przez osobę umocowaną, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:

     

    • informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub
    • wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

    Natomiast w sytuacji, gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.

    W/w dokumenty tj. Pełnomocnictwo albo Oświadczenie, należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym lub poświadczyć podpisy notarialnie.

     

    Należy pamiętać, że:

    1. Pełnomocnictwo musi być opatrzone datą nie późniejszą niż dzień złożenia wniosku o subwencję. W przypadku tej samej daty, o ważności pełnomocnictwa decyduje godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów kwalifikowanych. W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane;
    2. Oświadczenie musi zostać wystawione po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono pełnomocnictwa osobie wnioskującej. Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo pełnomocnik.

     

    Zarówno Pełnomocnictwo jak i Oświadczenie należy przedłożyć wraz z aktualnym/pełnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

    Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanału:

     

    1. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym:

    • za pośrednictwem bankowości elektronicznej wchodząc na dedykowany Wniosek,
    • na adres mailowy: sekretariat@bskolno.pl

    2. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) z podpisami notarialnie poświadczonymi:

    • osobiście w placówce Banku,
    • przesłać pocztą na adres : 18-500 Kolno, ul. Kolejowa 2

    Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2020 r.

    W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.

     

    UWAGA !!!!

    Dla tych z Państwa, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i osobiście zawarli Umowę, Bank samodzielnie pobierze z bazy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wydruk potwierdzający umocowanie Beneficjenta oraz przedstawi go w bankowości elektronicznej we Wniosku Umocowanie do akceptacji Przedsiębiorcy. W tym przypadku Przedsiębiorcy nic nie muszą dostarczać do Banku. Wystarczy tylko, że zalogują się do swojej bankowości elektronicznej, wejdą na Wniosek Umocowanie i zatwierdzą przedstawione tam dane w terminie do dnia 31 grudnia 2020 r.

Stronicowanie