Ochrona danych osobowych jest jednym z najważniejszych procesów realizowanych przez Bank Spółdzielczy w Kolnie. Na bieżąco informujemy Państwa o ważnych zmianach w przepisach prawa, w tym o prawach osób, których dane dotyczą.
Parlament Europejski opublikował w 2016 roku Rozporządzenie 2016/679 w sprawie ochrony danych osobowych, zwane RODO. Będzie ono miało zastosowanie w Unii Europejskiej od 25 maja 2018 roku.
Terminy oraz miejsca odbycia Zebrań poszczególnych Grup Członkowskich Banku Spółdzielczego w Kolnie
2018.03.31
Zarząd Banku Spółdzielczego w Kolnie zwołuje Zebrania Grup Członkowskich ustalonych uchwałą Rady Nadzorczej nr 03/01/2018 z dnia 09.03.2018 r. zgodnie z poniższym harmonogramem stanowiącym załącznik do uchwały Zarządu Banku Spółdzielczego w Kolnie nr 07/04/III/2018 z dnia 23.03.2018 r. , określającym termin oraz miejsce odbycia Zebrań poszczególnych Grup Członkowskich
Zatwierdzono liczbę Przedstawicieli oraz liczbę grup członkowskich
2018.03.30
Bank Spółdzielczy w Kolnie informuje, iż Uchwałą Nr 03/01/2018 Rady Nadzorczej Banku Spółdzielczego w Kolnie z dnia 09.03.2018r. zatwierdzono liczbę Przedstawicieli wybieranych na Zebranie Przedstawicieli Banku Spółdzielczego w Kolnie oraz liczbę grup członkowskich i przynależności członków Banku do poszczególnych grup członkowskich, a także liczbę wybieranych Przedstawicieli w poszczególnych grupach członkowskich według załącznika Nr 1 do w/w uchwały.
Bank Spółdzielczy w Kolnie informuje, iż w ostatnim czasie pojawiła się kampania mailingowa związana z podejrzaną aktywnością na rachunkach PKO BP.
Link umieszczony w wiadomości, nie prowadzi do kont iPKO PKO BP, a do złośliwego oprogramowania, które po zainstalowaniu na komputerze może powodować zakłócenia w jego pracy, przejęcie dostępu przez nieuprawnioną osobę, a w konsekwencji kradzież środków z konta.
Prosimy zwrócić szczególną uwagę na maile, od nieznanych nadawców.
Komunikat Ministerstwa Finansów: Ministerstwo Finansów planuje wydłużyć terminy dla podatników w zakresie cen transferowych
2018.02.20
W dniu 16 lutego 2018 r. Ministerstwo Finansów opublikowało komunikat o prowadzonych pracach legislacyjnych w zakresie wydłużenia terminów na sporządzenie dokumentacji cen transferowych. Zgodnie z komunikatem zmiana ma zostać wprowadzona rozporządzeniem Ministra Finansów, które trafiło obecnie do konsultacji wewnątrzresortowych.
Najważniejszą zmianą wprowadzaną rozporządzeniem, zgodnie z treścią komunikatu, będzie wydłużenie terminu do:
sporządzenia dokumentacji podatkowej (lokalnej oraz grupowej),
złożenia urzędom skarbowym oświadczenia o sporządzeniu dokumentacji podatkowej,
dołączenia do zeznania podatkowego za rok podatkowy uproszczonego sprawozdania CIT-TP/PIT-TP.
Termin ma zostać wydłużony do ostatniego dnia dziewiątego miesiąca po zakończeniu roku podatkowego.
Zmiana terminu ma objąć obowiązki powstałe w 2018 r. (tj. w odniesieniu do dokumentacji podatkowej, oświadczenia i uproszczonego sprawozdawania za rok 2017) i 2019 r. (tj. w odniesieniu do dokumentacji podatkowej, oświadczenia i uproszczonego sprawozdawania za rok 2018).
W komunikacie możemy znaleźć także informację o prowadzonych pracach nad przygotowaniem nowelizacji ustawowej, która w znaczący sposób pozwoli zmniejszyć i uprościć obowiązki dokumentacyjne podatników. Zmiany mają zostać wprowadzone z mocą wsteczną od 1 stycznia 2018 r.
W razie dodatkowych pytań związanych z tematem Tax Alertu, uprzejmie prosimy o kontakt.
KONTAKT Tomasz Jankowski
tomasz.jankowski@ptpodatki.pl
(22) 205 22 22
Piotr Kiciński
piotr.kicinski@ptpodatki.pl
(22) 205 22 63
Katarzyna Zapalska
katarzyna.zapalska@ptpodatki.pl
(22) 205 22 56
UWAGA na fałszywe faktury z Orange. Operator: tylko z tych adresów są prawdziwe!
2018.02.12
Oszuści na celownik wzięli klientów sieci Orange. Uwaga na takie maile - nie zawierają prawdziwych faktur, tylko wirusa.
“Witam, W załączniku potwierdzenie/proforma zamówienia” - taką wiadomość wysyła rzekomo “specjalista ds. handlowych z Orange”. To niestety oszustwo. W załączniku znajduje się dokument, ale po jego otwarciu i uruchomieniu złośliwego makro w dokumencie pobiera się wirus - ostrzega portal Niebezpiecznik.pl.
Serwis Niebezpiecznik zauważa, że wiadomości głównie wysyłane są na adresy zawierające takie hasła jak “biuro” lub “info”. Czyli ich odbiorcy spodziewają się faktur czy podobnych dokumentów. Skuteczność przestępców może być więc duża.
Wiadomość wysłana jest z adresu kończącego się “@orange.pl”. Dlatego Orange na stronie cert.orange.pl przypomina: oficjalne maile przychodzą wyłącznie z domen pl.orange.com (faktury) i orange.com.
Jeśli jednak nie mamy pewności, czy mail jest prawdziwy, najlepiej skontaktować się z firmą, szukając kontaktu na oficjalnej stronie.
Bank Spółdzielczy w Kolnie informuje, iż w ostatnim czasie pojawiła się kampania mailingowa związana z wystawianiem przez firmę Ekspolion Sp. z o.o. faktury oraz groźbą jej windykacji.
Załącznik RAR który jest załączony do w/w wiadomości zawiera najprawdopodobniej złośliwe oprogramowanie, które po zainstalowaniu na komputerze może powodować zakłócenia w jego pracy, przejęcie dostępu przez nieuprawnioną osobę, a w konsekwencji kradzież wrażliwych danych.
Prosimy zwrócić szczególną uwagę na maile, od nieznanych nadawców
Od 1 stycznia 2018 r. obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT i przesyłania jej jako Jednolitego Pliku Kontrolnego dla potrzeb VAT (JPK_VAT) obejmie również mikroprzedsiębiorców. W związku z powyższym obowiązkiem Ministerstwo Finansów w dniu 4 października rozpoczęło szereg działań komunikacyjnych w przedmiotowym temacie.
Nowy obowiązek dotyczy mikroprzedsiębiorców, którzy są podatnikami VAT i składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K. JPK_VAT to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji VAT za dany okres. Dane do utworzenia JPK_VAT są pobierane bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych przedsiębiorstwa. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie, do 25. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni.
Mikroprzedsiębiorcy mogą liczyć na pomoc resortu finansów w wypełnianiu nowego obowiązku. Na nowej odsłonie strony www.jpk.mf.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie), która znajduje się na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów, podatnicy znajdą m.in. bezpłatne i bezpieczne narzędzia do utworzenia i wysłania JPK_VAT, dowiedzą się – krok po kroku – jak przygotować, podpisać (w tym jak założyć bezpłatny profil zaufany eGo) i przesłać gotowe pliki do administracji skarbowej.
Przedsiębiorco, od 1 stycznia 2018 r. wszystkie składki do ZUS będziesz przekazywać na jeden, indywidualny numer rachunku składkowego. Informację o numerze tego rachunku dostaniesz z ZUS listem poleconym w czwartym kwartale 2017 r.
Jeśli do końca grudnia 2017 r. nie otrzymasz informacji o numerze rachunku składkowego albo zgubisz list, zgłoś się do ZUS albo zadzwoń do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00). Jeśli nie będziesz znał numeru rachunku składkowego nie opłacisz w 2018 r. składek.
Jeśli będziesz miał w 2018 r. długi, to wpłata pokryje najstarszą należność. Może to spowodować zadłużenie za bieżący okres. Wpłynie to m.in. na Twoje prawo do zasiłku chorobowego. Podlegasz dobrowolnemu ubezpieczeniu chorobowemu tylko wówczas, jeśli opłacasz składki w terminie i w pełnej kwocie.
Jeśli masz problemy finansowe i nie jesteś w stanie w całości spłacić zaległych składek, to wystąp do ZUS o podpisanie układu ratalnego. Taka umowa zapewni Ci objęcie ubezpieczeniem chorobowym i prawo do świadczeń. Możesz skorzystać z pomocy doradcy ds. ulg codziennie w godzinach otwarcia placówek ZUS. Pomoże on zgromadzić i wypełnić dokumenty niezbędne do rozpatrzenia wniosku o rozłożenie długu na raty.
Więcej informacji na temat e-Składki znajdziesz na stronie www.zus.pl/eskladka